5 pytań o firmę kominkową plus

Budowa kominka to wprowadzenie ognia do domu, dlatego warto budowę tego urządzenia zlecić wyspecjalizowanej firmie, która zadba zarówno o kwestie techniczne, bezpieczeństwa, jak i pomoże w wyborze właściwego do naszych potrzeb urządzenia oraz stylu zabudowy. Jak wybrać firmę kominkową i co nam, klientom, może taka firma zaoferować poza kominkami? To przybliżą nam właściciele firm kominkowych.

Andrzej Szczęśniak, Kominki.pl  Grzegorz Kijowski, Kominki Groz  Jakub Antoniewicz, Grant Design  Jakub Modrzyński, Vector

Coraz więcej klientów oczekuje kompleksowej usługi. Chcą też jak najwięcej załatwić w jednym miejscu, z jednym wykonawcą. Jak staracie się sprostać takim oczekiwaniom? Czy oprócz działalności w branży kominkowej oferujecie też produkty i usługi z innego zakresu?

Jakub Modrzyński, Vector (woj. śląskie) Owszem, nasza firma takie zapotrzebowanie zauważyła już jakieś 10 lat temu i od tego momentu rozwijamy naszą wiedzę i umiejętności w kilku innych dziedzinach. Oczywiście kominki są naszym przysłowiowym pniem, natomiast rekuperacja, odkurzacze centralne, pompy ciepła, klimatyzacje stanowią dodatkowe gałęzie działalności, które na pewno mają wpływ na zadowolenie klienta, a nam pozwalają prowadzić działalność stabilnie i bez przeszkód pogłębiać kolejne odnogi.

Grzegorz Kijowski, Kominki Groz (woj. podkarpackie)
Staramy się obsłużyć klienta jak najlepiej, oferując mu kompleksową usługę. Doradzamy klientom, oferujemy swoje wykonawstwo, mamy własne ekipy montażystów. Przy kominkach z płaszczem wodnym współpracujemy z innymi firmami świadczącymi usługi hydrauliczne. Oprócz kominków, które są naszym priorytetem, oferujemy także kominy stalowe.

Andrzej Szczęśniak, Kominki.pl (woj. lubelskie)
Jak najbardziej, oferujemy inne produkty oprócz kominków, takie jak: centra SPA, sauny suche i parowe czy ogrzewacze gazowe do ogrodów.

Jakub Antoniewicz, Grant Design (woj. pomorskie)
Nasz profil działalności jest szeroki. Posiadamy własny zakład kamieniarski, mamy nowoczesny park maszynowy i 30-letnie doświadczenie, wszystko to pozwala zaproponować klientowi kompleksową usługę. Prestiż kominka podkreśla kamień naturalny lub spiek kwarcowy. Kamień na kominku współgra z posadzką i parapetami. Uzupełnieniem naszej oferty staje się blat kuchenny bądź łazienkowy wykonany z granitu, kwarcu czy dektonu. Wykonujemy również okładziny ścian łazienkowych, brodziki, ściany prysznicowe z kamienia bądź spieków kwarcowych. Wykonujemy samonośne schody wewnętrzne oraz okładziny granitowe tarasów i schodów zewnętrznych. Posiadamy duże doświadczenie w obróbce onyksów oraz kamieni półszlachetnych, które znajdują zastosowanie jako elementy ozdobne, podświetlane ściany czy sufity. Wykonujemy także usługi pozłotnicze wnętrz.

Co daje klientowi indywidualnemu szeroka oferta kominkowa, zawierająca nie tylko urządzenia na drewno, ale też inne paliwa: gaz, pelet, prąd czy bioetanol?

J.M.: Podsumuję to tak: dla każdego coś innego, klienci sami wymogli na profilu naszej działalności różnorodność oferty. Trafiając do naszego salonu, klient ma rozeznanie w pełnej gamie produktowej, co pozwala mu zaoszczędzić czas, a co za tym idzie – pieniądze.

G.K.: Szeroka oferta daje klientowi indywidualnemu możliwość wyboru spośród różnych opcji. My w swojej ofercie posiadamy przegląd różnych kominków, w tym: opalanych drewnem, elektrycznych, na pelet czy biokominków. Na naszej ekspozycji znajdują się kominki podłączone pod kominy, dzięki czemu klient może zobaczyć, jak działa urządzenie w pełnej okazałości.

A.S.: W naszej ofercie oprócz kominków na drewno znajdują się także urządzenia na pelet i gaz. Poza tym zawsze staramy się klientowi doradzić i pokazać różne możliwości, aby wybrał urządzenie odpowiednie do jego potrzeb. Naprowadzamy i udzielamy wskazówek, co przynosi później pozytywne efekty.

J.A.: Nasza szeroka oferta urządzeń na drewno, pelety, gaz, daje – naszym zdaniem – możliwość świadomego wyboru przez klienta.

Coraz większe w Polsce jest zainteresowanie różnymi formami ognia w ogrodzie. Czy zatem firma kominkowa powinna mieć też taką ofertę? Czy jej udział wśród realizacji jest rosnący?

J.M.: Zauważyłem, że Polacy coraz częściej spędzają czas wolny we własnych ogródkach, a co za tym idzie rynek kominków ogrodowych, wędzarni czy ogrzewaczy tarasowych nieustannie się rozrasta, i to widać.

G.K.: W swojej ofercie posiadamy zarówno biokominki i kominki gazowe tarasowe, jednak stanowią one niewielką część rynku. Niemniej urządzenia te uzupełniają i uatrakcyjniają naszą ofertę.

A.S.: Taka oferta z pewnością będzie uaktrakcyjniać asortyment. Naszą pierwszą realizacją tego typu był piec chlebowy zewnętrzny. Posiadamy także ogrzewacze gazowe czy urządzenia meksykańskie z gliny, które są elementem wystroju ogrodu.

J.A.: Zauważamy znaczący wzrost zarówno zapytań, jak i realizacji urządzeń typu piece chlebowe, grille ogrodowe czy wędzarnie. Zainteresowanie jest zarówno urządzeniami o charakterze indywidualnym, jak i seryjnie produkowanymi.

Jakie przełożenie, wpływ na ofertę i jakość usług świadczonych klientom ma obecność firm na europejskich targach kominkowych, lokalnych targach budowlanych i szkoleniach branżowych?

J.M.: Nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą, każdy wyjazd na targi czy szkolenie poszerza horyzonty, pozwala zaobserwować bieżące trendy, a to bezpośrednio przekłada się na podążanie za zmiennym gustem klienta.

G.K.: Uważam, że szkolenia są bardzo potrzebne, gdyż branża się zmienia, pojawiają się nowe techniki i produkty, które warto pokazywać i tym samym poszerzać swoją wiedzę na dany temat. Sami organizujemy szkolenia dla architektów i partnerów handlowych. Jeśli chodzi o targi międzynarodowe, myślę że nie mają one bezpośredniego przełożenia na ofertę, jednak mogą pomóc producentom bardziej pod względem wizerunkowym niż sprzedażowym.

A.S.: Jako gość uczestniczymy w polskich i zagranicznych targach kominkowych. Dzięki temu możemy zaobserwować trendy europejskie, zobaczyć nowości, a tym samym zaczerpnąć inspiracji i potem przekazać to klientom.

J.A.: Odwiedzamy targi europejskie, aby poznać nowe trendy na rynkach europejskich i zapoznać się z nowościami, poszerzając naszą ofertę produktowo-usługową.

Gdyby był Pan klientem, w jaki sposób, opierając się na jakich kryteriach wybierałby Pan firmę kominkową?

J.M.: Wiem, że bardzo dużo klientów kieruje się ceną, ale wiem też, że znaczna ich część po chwili żałuje swojej decyzji. Myślę, że dla mnie wyznacznikiem byłoby zobaczenie palącego się kominka na sklepowej ekspozycji i możliwość chwilowej jego obsługi, który finalnie paliłby się u mnie w domu, długość gwarancji i opinie znajomych mających już doświadczenie w tej kwestii.

G.K.: Na pewno zwracałbym uwagę na wiarygodność, doświadczenie, profesjonalizm i staż firmy. Ważna byłaby dla mnie wiedza sprzedawców oraz podejście do klienta. Opierałbym się także na opiniach wśród moich znajomych.

A.S.: Przede wszystkim wybierałbym firmę z historią i doświadczeniem. Zwracałbym uwagę także na kontakt ze sprzedawcą, czy jest elastyczny i udziela rzetelnych informacji. Pomocne byłyby też rady znajomych.

J.A.: Po pierwsze, postawiłbym na doświadczenie, po drugie, na szeroki wachlarz wykonanych nietypowych realizacji, a po trzecie – na wiedzę popartą szkoleniami, ale nie produktowymi, lecz technikami budowy kominków i systemów grzewczych.

Zebrała Magdalena Balicka